yhdistys:toimintakertomus-2020

yhdistys:toimintakertomus-2020 [2021-03-21 14:55] – [Yleistä] haayhdistys:toimintakertomus-2020 [2021-04-05 06:53] (nykyinen) haa
-FIXME ALUSTAVA DRAFT TOIMINTAKERTOMUSTA PÄIVITETÄÄN VIELÄ FIXME+**TÄMÄ VERSIO HYVÄKSYTTY VUOSIKOKOUKSESSA 2021-03-30**

====== IKI ry:n vuoden 2020 toimintakertomus ====== ====== IKI ry:n vuoden 2020 toimintakertomus ======
     * valmisteltiin Finnish Internet Forumin avoimet ja suljetut ekosysteemit paneelikeskustelua [tilaisuus siirtyi ja peruuntui myöhemmin koronapandemian vuoksi].      * valmisteltiin Finnish Internet Forumin avoimet ja suljetut ekosysteemit paneelikeskustelua [tilaisuus siirtyi ja peruuntui myöhemmin koronapandemian vuoksi].
     * Osallistuivat jäsenet haa, hot, kivinen, ilaris, aketzu ja Koistinen.     * Osallistuivat jäsenet haa, hot, kivinen, ilaris, aketzu ja Koistinen.
-  * 13.3.3030 Iki:n 25v juhlavuoden kunniaksi hankittiin iki 25v jäsennumero-rintamerkkejä sekä tietokoneen kanteen tms. hyvin sopivia iki-logo-tarroja. Näitä aiotaan jakaa jäsenistölle tulevissa tapahtumissa kuten vuosikokouksessa.+  * 13.3.2020 Iki:n 25v juhlavuoden kunniaksi hankittiin iki 25v jäsennumero-rintamerkkejä sekä tietokoneen kanteen tms. hyvin sopivia iki-logo-tarroja. Näitä aiotaan jakaa jäsenistölle tulevissa tapahtumissa kuten vuosikokouksessa.
   * Päätettiin 15.3.2020 siirtää yhdistyksen vuosikokous myöhemmäksi koronaviruspandemian vuoksi, tavoitteena pitää kokous touko-kesäkuussa jos tilanne sen sallii. [kokous pidettiin lopulta elokuussa 2020]   * Päätettiin 15.3.2020 siirtää yhdistyksen vuosikokous myöhemmäksi koronaviruspandemian vuoksi, tavoitteena pitää kokous touko-kesäkuussa jos tilanne sen sallii. [kokous pidettiin lopulta elokuussa 2020]
   * 5.4.2020 lähetettiin kaikille iki:n jäsenille "ei-kutsu" jäsenkirje sähköpostilla, aiheina    * 5.4.2020 lähetettiin kaikille iki:n jäsenille "ei-kutsu" jäsenkirje sähköpostilla, aiheina
     * keskusteltiin monista internet- ja muista asioista.      * keskusteltiin monista internet- ja muista asioista.
     * Hack-iltaan osallistuivat jäsenet aketzu, Koistinen, kivinen, hot ja haa.     * Hack-iltaan osallistuivat jäsenet aketzu, Koistinen, kivinen, hot ja haa.
-  * **Lauantaina 23.5.2020 iki:n Otaniemen palvelimet mukaan lukien jäsenrekisteri muutettiin uuteen Localnetin konesaliin** koska vanhan konesalitilan käyttömahdollisuus loppui. +  * Lauantaina 23.5.2020 iki:n Otaniemen palvelimet mukaan lukien jäsenrekisteri muutettiin uuteen Localnetin konesaliin koska vanhan konesalitilan käyttömahdollisuus loppui.
     * Samalla Otaniemen palvelimien ip-osoitteet vaihtuivat.      * Samalla Otaniemen palvelimien ip-osoitteet vaihtuivat.
     * Muuton yhteydessä siivottiin arkistosta vanhoja tavaroita ja koneita kierrätykseen (iki:n kaksi ensimmäistä palvelinta otettiin arkistoon talteen).      * Muuton yhteydessä siivottiin arkistosta vanhoja tavaroita ja koneita kierrätykseen (iki:n kaksi ensimmäistä palvelinta otettiin arkistoon talteen).
-    * Käyttökatko jäsenrekisterissä oli noin kello 12-17 minä aikana Tampereen konesalin palvelimet hoitivat iki:n sähköpostin ja www:n uudelleen ohjauksen katkotta. +    * **Käyttökatko jäsenrekisterissä oli noin kello 12-17** minä aikana Tampereen konesalin palvelimet hoitivat iki:n sähköpostin ja www:n uudelleen ohjauksen katkotta.
     * Muuttoon osallistuivat hallituksen jäsenet kivinen, aketzu, Koistinen, hot ja haa.     * Muuttoon osallistuivat hallituksen jäsenet kivinen, aketzu, Koistinen, hot ja haa.
   * Iki osallistui 8-11.6.2020 M3AAWG etäkonferenssiin missä aiheina oli mm. DMARC 2.0, DDoS trendit, Microsoftin email-turvallisuusnäkemyksiä, SMS-autentikoinnin turvattomuus, ranskalaisten ISPien anti-spam yhteistyö ja Koronaepidemian vaikutukset erilaisiin nettihuijauksiin. DMARC forwardointiongelma ja sen laajuus nostettiin keskusteluun sekä M3AAWG että IETF sessioissa. M3AAWG-sessioihin osallistuivat ainakin hallituksen jäsenet haa, kivinen, aketzu, Koistinen, jg ja hot.   * Iki osallistui 8-11.6.2020 M3AAWG etäkonferenssiin missä aiheina oli mm. DMARC 2.0, DDoS trendit, Microsoftin email-turvallisuusnäkemyksiä, SMS-autentikoinnin turvattomuus, ranskalaisten ISPien anti-spam yhteistyö ja Koronaepidemian vaikutukset erilaisiin nettihuijauksiin. DMARC forwardointiongelma ja sen laajuus nostettiin keskusteluun sekä M3AAWG että IETF sessioissa. M3AAWG-sessioihin osallistuivat ainakin hallituksen jäsenet haa, kivinen, aketzu, Koistinen, jg ja hot.

-Yhdistyksen taseen loppusumma oli vuoden lopussa 387.906,09 (407.587,84, 420.995,05, 429.420,97, 429.124,59) euroa ja vuoden ali/ylijäämä -9.256,75 (-27.795,01, –8.463,12, 296,38, –6.912,86). Pääosa IKI:n varoista on sijoitettu erilaisiin rahastoihin aiemmin vuosikokouksessa päätetyn sijoitusstrategian mukaisesti. Sijoituksien arvon muutosta ei kirjata vuosittain taseeseen koska kyseessä on pitkäaikaiset säästöt.+Yhdistyksen taseen loppusumma oli vuoden lopussa 387.906,09 (407.587,84, 420.995,05, 429.420,97, 429.124,59) euroa ja vuoden ali/ylijäämä {{:yhdistys:iki_tulos_sparkline_2011-2020.png?81|}} –9.256,75 (27.795,01, –8.463,12, 296,38, –6.912,86). Pääosa IKI:n varoista on sijoitettu erilaisiin rahastoihin aiemmin vuosikokouksessa päätetyn sijoitusstrategian mukaisesti. Sijoituksien arvon muutosta ei kirjata vuosittain taseeseen koska kyseessä on pitkäaikaiset säästöt.

Iki:n toiminnan ajatuksena on "ikuinen" toiminta. Tämän vuoksi yhdistys on laittanut liittymismaksuja säästöön jotta toiminta voi jatkua varmalla pohjalla pitkään. Tämän vuoksi myös ei haluta kerätä joka vuosi jäsenmaksuja jotka aiheuttaisivat paljon työtä jäsenille ja byrokratiaa yhdistykselle, vaan liittymismaksu on hieman suurempi ja vuosittaista jäsenmaksua ei kerätä. Iki:n toiminnan ajatuksena on "ikuinen" toiminta. Tämän vuoksi yhdistys on laittanut liittymismaksuja säästöön jotta toiminta voi jatkua varmalla pohjalla pitkään. Tämän vuoksi myös ei haluta kerätä joka vuosi jäsenmaksuja jotka aiheuttaisivat paljon työtä jäsenille ja byrokratiaa yhdistykselle, vaan liittymismaksu on hieman suurempi ja vuosittaista jäsenmaksua ei kerätä.
yhdistys/toimintakertomus-2020.txt · Viimeksi muutettu: 2021-04-05 06:53 / haa