yhdistys:toimintakertomus-2019

yhdistys:toimintakertomus-2019 [2020-04-10 05:53] – [Kvartaaliraportti] haayhdistys:toimintakertomus-2019 [2020-05-27 13:20] haa
 FIXME ALUSTAVA VERSIO VUOSIKOKOUKSEEN, EI VIELÄ HYVÄKSYTTY VIRALLISESTI FIXME FIXME ALUSTAVA VERSIO VUOSIKOKOUKSEEN, EI VIELÄ HYVÄKSYTTY VIRALLISESTI FIXME
 +
 +FIXME Info: 2020-05-24 Päivitetty kvartaalikertomusta.

====== IKI ry:n vuoden 2019 toimintakertomus ====== ====== IKI ry:n vuoden 2019 toimintakertomus ======
 ===== Iki:n ensimmäinen kvartaaliraportti ===== ===== Iki:n ensimmäinen kvartaaliraportti =====

-Iki on keväällä 2020 toiminut 25 vuotta (eli ensimmäinen toiminta-kvartaali on nyt saatu kunniakkaasti päätökseen), yhdistys on perustettu 7.3.1995. Monet iki:n toiminnoista kuten sähköpostin ja www:n uudelleenohjaus on toiminut koko ajan.+Iki on keväällä 2020 toiminut 25 vuotta (eli ensimmäinen toiminta-kvartaali on nyt saatu kunniakkaasti päätökseen), Yhdistys on perustettu 7.3.1995. Monet iki:n toiminnoista kuten sähköpostin ja www:n uudelleenohjaus on toiminut koko ajan
 +
 +Tämän kvartaalin aikana monet internetin palvelut ovat tulleet, menneet tai lopettaneet toimintansa, esim. sähköpostin osalta iobox (1.2 miljoonaa käyttäjää Suomessa ja Ruotsissa) ja suomi24.fi (200.000 käyttäjää). Monet sosiaalisen median saitit ovat hiipuneet pois käytöstä tai ne on lopetettu kokonaan, esim. Google+, MySpace (huippuvuodet 2005-2008) ja GeoCities (38 miljoona www-sivua, suljettu 2009).

-Tämän kvartaalin aikana monet internetin palvelut ovat tulleet, menneet tai lopettaneet toimintansa, esim. sähköpostin osalta iobox (1.2 miljoonaa käyttäjää Suomessa ja Ruotsissa) ja suomi24.fi (200.000 käyttäjää). Monet sosiaalisen median saitit ovat hiipuneet pois käytöstä tai ne on lopetettu kokonaanesim. Google+ ja GeoCities.+Monet internetin palveluista ovat aika nuoria iki:iin verrattuna, esim. Google on perustettu 1998Facebook 2004, Twitter 2007 ja Instagram 2010.

-Monet internetin palveluista ovat aika nuoria, esim. Google on perustettu 1998, Facebook 2004, Twitter 2007, Instagram 2010.+Iki:n ikäisiä internettiin liittyviä asioita on mm. Java-ohjelmointikieli (julkaistu 23.5.1995).

Sähköposti ja www ovat internetin palveluista harvoja avoimia ekosysteemejä, joihin kaikki voivat kommunikoida ja osallistua ilman että pitää kuulua johonkin suljettuun yhden tahon hallinnassa olevaan ekosysteemiin (kuten esim. Facebook tai Twitter). Avoimet palvelut ovat paljon pitkäikäisempiä kuin suljetut palvelut. Sähköposti ja www ovat internetin palveluista harvoja avoimia ekosysteemejä, joihin kaikki voivat kommunikoida ja osallistua ilman että pitää kuulua johonkin suljettuun yhden tahon hallinnassa olevaan ekosysteemiin (kuten esim. Facebook tai Twitter). Avoimet palvelut ovat paljon pitkäikäisempiä kuin suljetut palvelut.
   * [[http://trex.fi|TREX Tampere region exchange]] (Iki:n toinen hostauspaikka Tampereella).   * [[http://trex.fi|TREX Tampere region exchange]] (Iki:n toinen hostauspaikka Tampereella).
-  * M<sup>3</sup>AAWG [[https://www.m3aawg.org|The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group]] (Sähköpostin ja muun viestinnän isot toimijat)+  * M<sup>3</sup>AAWG [[https://www.m3aawg.org|The Messaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group]] (Sähköpostin ja muun viestinnän aktiivisimmat toimijat)

yhdistys/toimintakertomus-2019.txt · Viimeksi muutettu: 2023-07-11 14:52 / haa