yhdistys:toimintakertomus-2020

yhdistys:toimintakertomus-2020 [2021-03-21 14:53] – [Toimintavuoden tärkeimpiä tapahtumia] haayhdistys:toimintakertomus-2020 [2021-03-21 14:56] – [Toimintavuoden tärkeimpiä tapahtumia] haa
 Jäsenistä noin 91% (89%, 90%, 91%, 91%) on aktiivisia iki-osoitteen käyttäjiä laskettuna sähköpostilla lähetetyn kokouskutsun palauttamien virheilmoitusten lukumäärästä. Jäsenistä noin 91% (89%, 90%, 91%, 91%) on aktiivisia iki-osoitteen käyttäjiä laskettuna sähköpostilla lähetetyn kokouskutsun palauttamien virheilmoitusten lukumäärästä.

-Kalenterivuonna hallitus kokoontui FIXME (13, 13, 14, 20) kertaa käyttäen www-jäsenrekisterissä olevaa hallituksen kokous -toimintoa. Hallitus kokoontuu nykyään parin viikon välein paitsi lomakausien aikana. Tämän lisäksi pidettiin käytännön toiminnan iki-hack-iltoja noin kuukauden-kahden välein, yhteensä FIXME kertaa vuoden aikana.+Kalenterivuonna hallitus kokoontui 13 (13, 13, 14, 20) kertaa käyttäen www-jäsenrekisterissä olevaa hallituksen kokous -toimintoa. Hallitus kokoontuu nykyään parin viikon välein paitsi lomakausien aikana. Tämän lisäksi pidettiin //käytännön toiminnan// iki-hack-iltoja kertaa vuoden aikana.

Iki-jäsenmäärän kehitys näkyy seuraavasta graafista: Iki-jäsenmäärän kehitys näkyy seuraavasta graafista:
     * keskusteltiin monista internet- ja muista asioista.      * keskusteltiin monista internet- ja muista asioista.
     * Hack-iltaan osallistuivat jäsenet aketzu, Koistinen, kivinen, hot ja haa.     * Hack-iltaan osallistuivat jäsenet aketzu, Koistinen, kivinen, hot ja haa.
-  * **Lauantaina 23.5.2020 iki:n Otaniemen palvelimet mukaan lukien jäsenrekisteri muutettiin uuteen Localnetin konesaliin** koska vanhan konesalitilan käyttömahdollisuus loppui. +  * Lauantaina 23.5.2020 iki:n Otaniemen palvelimet mukaan lukien jäsenrekisteri muutettiin uuteen Localnetin konesaliin koska vanhan konesalitilan käyttömahdollisuus loppui.
     * Samalla Otaniemen palvelimien ip-osoitteet vaihtuivat.      * Samalla Otaniemen palvelimien ip-osoitteet vaihtuivat.
     * Muuton yhteydessä siivottiin arkistosta vanhoja tavaroita ja koneita kierrätykseen (iki:n kaksi ensimmäistä palvelinta otettiin arkistoon talteen).      * Muuton yhteydessä siivottiin arkistosta vanhoja tavaroita ja koneita kierrätykseen (iki:n kaksi ensimmäistä palvelinta otettiin arkistoon talteen).
-    * Käyttökatko jäsenrekisterissä oli noin kello 12-17 minä aikana Tampereen konesalin palvelimet hoitivat iki:n sähköpostin ja www:n uudelleen ohjauksen katkotta. +    * **Käyttökatko jäsenrekisterissä oli noin kello 12-17** minä aikana Tampereen konesalin palvelimet hoitivat iki:n sähköpostin ja www:n uudelleen ohjauksen katkotta.
     * Muuttoon osallistuivat hallituksen jäsenet kivinen, aketzu, Koistinen, hot ja haa.     * Muuttoon osallistuivat hallituksen jäsenet kivinen, aketzu, Koistinen, hot ja haa.
   * Iki osallistui 8-11.6.2020 M3AAWG etäkonferenssiin missä aiheina oli mm. DMARC 2.0, DDoS trendit, Microsoftin email-turvallisuusnäkemyksiä, SMS-autentikoinnin turvattomuus, ranskalaisten ISPien anti-spam yhteistyö ja Koronaepidemian vaikutukset erilaisiin nettihuijauksiin. DMARC forwardointiongelma ja sen laajuus nostettiin keskusteluun sekä M3AAWG että IETF sessioissa. M3AAWG-sessioihin osallistuivat ainakin hallituksen jäsenet haa, kivinen, aketzu, Koistinen, jg ja hot.   * Iki osallistui 8-11.6.2020 M3AAWG etäkonferenssiin missä aiheina oli mm. DMARC 2.0, DDoS trendit, Microsoftin email-turvallisuusnäkemyksiä, SMS-autentikoinnin turvattomuus, ranskalaisten ISPien anti-spam yhteistyö ja Koronaepidemian vaikutukset erilaisiin nettihuijauksiin. DMARC forwardointiongelma ja sen laajuus nostettiin keskusteluun sekä M3AAWG että IETF sessioissa. M3AAWG-sessioihin osallistuivat ainakin hallituksen jäsenet haa, kivinen, aketzu, Koistinen, jg ja hot.
yhdistys/toimintakertomus-2020.txt · Viimeksi muutettu: 2021-04-05 06:53 / haa