yhdistys:toimintakertomus-2022

yhdistys:toimintakertomus-2022 [2023-03-09 19:38] haayhdistys:toimintakertomus-2022 [2023-03-23 16:00] (nykyinen) haa
-**TYÖVERSIO MUUTEN MELKEIN VALMIS, VIELÄ TULEE KUTSUMAILI BOUNCCIEN LUKUMÄÄRÄ NOIN 15.3.**+**Hyväksytty vuosikokouksessa 2023-03-21**

====== IKI ry:n vuoden 2022 toimintakertomus ====== ====== IKI ry:n vuoden 2022 toimintakertomus ======
 Iki on jatkanut toimintaansa internet-viestinnän edistämiseksi. Vuoden lopussa jäseniä oli 28.770 (28.453, 28.096, 27.538, 27.013 edelliset vuodet) henkilöä. Iki on jatkanut toimintaansa internet-viestinnän edistämiseksi. Vuoden lopussa jäseniä oli 28.770 (28.453, 28.096, 27.538, 27.013 edelliset vuodet) henkilöä.

-Jäsenistä noin FIXME (91%, 91%, 89%, 90%) on aktiivisia iki-osoitteen käyttäjiä laskettuna sähköpostilla lähetetyn kokouskutsun palauttamien virheilmoitusten lukumäärästä.+Jäsenistä noin 91% (91%, 91%, 89%, 90%) on aktiivisia iki-osoitteen käyttäjiä laskettuna sähköpostilla lähetetyn kokouskutsun palauttamien virheilmoitusten lukumäärästä.

-Kalenterivuonna hallitus kokoontui 14 (11, 13, 13, 13) kertaa käyttäen www-jäsenrekisterissä olevaa hallituksen kokous -toimintoa. Hallitus kokoontuu nykyään parin viikon välein paitsi lomakausien aikana. Tämän lisäksi pidettiin //käytännön toiminnan// iki-hack-iltoja 9 (9) kertaa vuoden aikana.+Kalenterivuonna hallitus kokoontui 14 (11, 13, 13, 13) kertaa käyttäen www-jäsenrekisterissä olevaa hallituksen kokous -toimintoa. Hallitus kokoontuu nykyään parin kolmen viikon välein paitsi lomakausien aikana. Tämän lisäksi pidettiin //käytännön toiminnan// iki-hack-iltoja 9 (9) kertaa vuoden aikana.

Iki-jäsenmäärän kehitys näkyy seuraavasta graafista: Iki-jäsenmäärän kehitys näkyy seuraavasta graafista:
-{{:yhdistys:statistics-2023-03-09.png |}}+{{:yhdistys:statistics-2023-03-09.png}}

Yhdistyksen hallituksessa toimi vuosikokousten välisenä aikana seuraavat henkilöt: Yhdistyksen hallituksessa toimi vuosikokousten välisenä aikana seuraavat henkilöt:
   * Jan Gröndahl   * Jan Gröndahl
   * Harri Toivanen (sihteeri, yhteistyö mm. Viestintäviraston kanssa, hallituksen kokousten pyörittäminen, jäsenhakemusten käsittely)   * Harri Toivanen (sihteeri, yhteistyö mm. Viestintäviraston kanssa, hallituksen kokousten pyörittäminen, jäsenhakemusten käsittely)
-  * Patrik Andersin (nettiyhteyksien ja palvelimien ylläpito) +  * Patrik Andersin (palvelimien ylläpito)
   * Ilari Stenroth   * Ilari Stenroth
   * Petri Koistinen   * Petri Koistinen
-  * Anssi Kolehmainen+  * Anssi Kolehmainen (palvelimien ylläpito)
   * Juha-Mikko Ahonen (spämraporttien automaattinen käsittely)   * Juha-Mikko Ahonen (spämraporttien automaattinen käsittely)

Turku        |       815  Turku        |       815
- Sein?joki           86+ Seinåjoki           86
  Salo                86  Salo                86
  Sipoo        |        84  Sipoo        |        84
     * Seuraava hack-ilta siirrettiin, uusi päivä tiistaina 12.4.2022.     * Seuraava hack-ilta siirrettiin, uusi päivä tiistaina 12.4.2022.
     * Hack-iltaan osallistuivat kansalaiset haa, hot, Vesa K, kivinen ja cat.     * Hack-iltaan osallistuivat kansalaiset haa, hot, Vesa K, kivinen ja cat.
-  * Päätettiin muuttaa iki:n sijoituksien kirjaamista tilinpäätökseen saatujen uusien ohjeiden ja selvitysten mukaisesti. Jatkossa kirjataan sijoitusten tilikauden tuotot ja niihin liittyvät kulut tilinpäätökseen vuosittain. Vuoden 2021 tilinpäätökseen tehdään aikaisempia tilikausia koskeva oikaisu jolla tilinpäätös saatetaan ajan tasalle tämän suunnitelman mukaisesti.+  * 9.3.2022 uutinen: Viime päivinä olemme saaneet normaalia enemmän raportteja siitä että gmail suodattaa sinne lähetettyjä viestejä normaalia tiukemmin. Vinkkejä jotka voivat auttaa löytyy [[faq:gmail]] sivulta.
 +    * Jos itse lähettämäsi viestit eivät mene perille, ota käyttöön [[faq:smtp|iki:n sähköpostin lähetyspalvelin]].
 +  * Päätettiin muuttaa iki:n sijoituksien kirjaamista tilinpäätökseen saatujen uusien ohjeiden ja selvitysten mukaisesti.
 +    * Jatkossa kirjataan sijoitusten tilikauden tuotot ja niihin liittyvät kulut tilinpäätökseen vuosittain.
 +    * Vuoden 2021 tilinpäätökseen tehdään aikaisempia tilikausia koskeva oikaisu jolla tilinpäätös saatetaan ajan tasalle tämän suunnitelman mukaisesti.
   * Yhdistyksen vuosikokous pidettiin tiistaina 29.3.2022 Oodi-kirjaston Maijansalissa.   * Yhdistyksen vuosikokous pidettiin tiistaina 29.3.2022 Oodi-kirjaston Maijansalissa.
   * 2.4.2022 kello 17-22:37 pidettiin Leppävaarassa face-to-face iki-hack-ilta missä    * 2.4.2022 kello 17-22:37 pidettiin Leppävaarassa face-to-face iki-hack-ilta missä
     * Saunottiin, uitiin meressä ja syötiin     * Saunottiin, uitiin meressä ja syötiin
     * Hack-iltaan osallistuivat kansalaiset kivinen, ilaris, aketzu, haa, hot ja cat sekä etänä kivinen ja haa.     * Hack-iltaan osallistuivat kansalaiset kivinen, ilaris, aketzu, haa, hot ja cat sekä etänä kivinen ja haa.
 +  * 8/2022 uutinen: SMTP-sähköpostiprotokolla 40v 1982-2022
 +    * Internet-sähköpostin välittämisessä käytetty [[https://datatracker.ietf.org/doc/html/rfc821|SMTP (Simple Mail Transfer Protocol)]] täyttää 2022 elokuussa 40 vuotta.
 +    * Iki ja iki:n ikuinen sähköpostiosoite perustettiin vain 13 vuotta SMTP:n jälkeen vuonna 1995.
 +    * SMTP on malliesimerkki avoimien protokollien pitkäikäisyydestä ja siitä miten avoimuus mahdollistaa yhteydet eri järjestelmien välillä.
   * 5.9.2022 kello 17-00:30 pidettiin iki-hack-ilta Portalify:n toimistolla Leppävaarassa missä   * 5.9.2022 kello 17-00:30 pidettiin iki-hack-ilta Portalify:n toimistolla Leppävaarassa missä
     * Valmisteltiin M3AAWG forwarding BCP päivityksen sisältöjä ja uudelleenkirjoitusta     * Valmisteltiin M3AAWG forwarding BCP päivityksen sisältöjä ja uudelleenkirjoitusta
yhdistys/toimintakertomus-2022.1678390738.txt.gz · Viimeksi muutettu: 2023-03-09 19:38 / haa