Both sides previous revisionEdellinen revisio
Seuraava revisioBoth sides next revision

> Johdanto > Johdanto
 +>
 > Evästeiden ja niiden kaltaisten tekniikoiden, kuten ns. seurantapikseleiden avulla palvelun käyttöä kuvaavien tietojen kerääminen, tallentaminen ja käyttö ovat nykyään yleinen osa verkkosivustoja ja sähköisiä palveluita. Evästeiden käyttöä koskevien käytäntöjen kirjo on tällä hetkellä laaja, eivätkä kaikki palveluntarjoajat välttämättä tunne riittävän hyvin asiaan liittyvää lainsäädäntöä ja sen asettamia vaatimuksia. > Evästeiden ja niiden kaltaisten tekniikoiden, kuten ns. seurantapikseleiden avulla palvelun käyttöä kuvaavien tietojen kerääminen, tallentaminen ja käyttö ovat nykyään yleinen osa verkkosivustoja ja sähköisiä palveluita. Evästeiden käyttöä koskevien käytäntöjen kirjo on tällä hetkellä laaja, eivätkä kaikki palveluntarjoajat välttämättä tunne riittävän hyvin asiaan liittyvää lainsäädäntöä ja sen asettamia vaatimuksia.
- +
 > Liikenne- ja viestintävirasto Traficom pitää tarpeellisena selventää evästeiden ja muiden palvelun käyttöä kuvaavien tietojen tallentamiseen ja käyttöön liittyviä lainsäädännön asettamia vaatimuksia erillisellä ohjeistuksella. Tällä tavalla pyritään parantamaan internetin käyttäjien sähköisen viestinnän luottamuksellisuutta ja yksityisyyden suojaa. Traficom on valmistellut palveluntarjoajille ja loppukäyttäjille suunnattuja ohjeistuksia yhteistyössä tietosuojavaltuutetun toimiston asiantuntijoiden kanssa. > Liikenne- ja viestintävirasto Traficom pitää tarpeellisena selventää evästeiden ja muiden palvelun käyttöä kuvaavien tietojen tallentamiseen ja käyttöön liittyviä lainsäädännön asettamia vaatimuksia erillisellä ohjeistuksella. Tällä tavalla pyritään parantamaan internetin käyttäjien sähköisen viestinnän luottamuksellisuutta ja yksityisyyden suojaa. Traficom on valmistellut palveluntarjoajille ja loppukäyttäjille suunnattuja ohjeistuksia yhteistyössä tietosuojavaltuutetun toimiston asiantuntijoiden kanssa.